Leff-coverband.nl
Coverband Leff bestaat 10 jaar!

10-jarige coverband LEFF viert feest

IJMUIDEN - 1 juli 2016 bestaat de coverband LEFF 10 jaar. De foyer van het Witte Theater IJmuiden doet zondag 2 oktober van 15 tot 18 uur dienst als podium voor de viering van dit tien jarig bestaan van Coverband LEFF.

Genoeg bands komen om wat voor reden dan ook aan een dergelijk jubileum niet toe. En omdat de deels uit Velsen en deels uit Haarlem afkomstige bandleden terecht van opvatting zijn dat een decennium gezamenlijk musiceren niet niets is, achten ze het hoog tijd voor een gratis muzikaal knalfeest.

Verwacht op 2 oktober geen standaard optreden van LEFF. Integendeel, de bandleden nemen zich voor een groot aantal nummers uit het repertoire van de afgelopen tien jaar ten gehore te brengen. Daarbij zullen ook oud­bandleden worden betrokken. Voor deze speciale middag maken daarom alle oudgedienden van LEFF zich nog één keer op om samen het podium als vanouds te betreden.

De afgelopen 10 jaar heeft LEFF in Noord­Holland, maar ook daarbuiten de aandacht op zich gevestigd met een zeer uitgebreid repertoire. Het aantal coverbands in Nederland is groot, maar volgens drummer Frans Looij heeft LEFF volop onderscheidende elementen. De behoefte aan meer muzikale variatie brengt de band anno 2016 naar zijn huidige repertoire dat inmiddels bijna de volledige breedte van het (pop­) rock­ maar ook een Nederlandstalig spectrum beslaat. Stevige, opzwepende, swingende­ en feestnummers wisselen elkaar daarbij in hoog tempo af.

De band is tussen de optredens door altijd bezig met het uitbreiden van het repertoire, waarbij de breedte van het muzikale spectrum steeds meer wordt verkend. Noteer zondag 2 oktober maar alvast in de agenda, temeer ook omdat feestgangers en andere belangstellenden van harte welkom zijn om gratis en voor niets het jubileumfeest mee te vieren met de (oud)bandleden van LEFF.

Plaats van handeling: het Witte Theater, Kanaalstraat 257, 1975 BD IJmuiden. Raadpleeg voor verdere informatie de website www.coverband­leff.nl